piątek, 16 listopada 2012

Szarlotka z lodami i bitę śmietaną...

Szarlotka - to ciasto uwielbiam najbardziej.
Dzisiaj szarlotka urodzinowa.


Jak zrobić?
Bardzo prosto -  na cieście francuskim.

Składniki:
-ciasto francuskie 1 op.
-jabłka ok.1/2 kg
-cukier ok.5-6 łyżek w/g uznania
-lody Koral śmietankowe
-śmietana 30% i trochę cukru pudru

Rozłożyć ciasto w formie do tarty, nakłuć widelcem i piec w temp.200 stopni ok. 15 min /ma być rumiana/.


Jabłka obrać ze skórki.


Zetrzeć na grubej tarce /ok.1/2 kg/ i przesmażyć z cukrem  /ja dałam 5 łyżek cukru ale możecie dać według uznania, najlepsze jabłka do takiej szarlotki to szara reneta ale mogą być dowolne/.
Można dodać cynamon /ja nie dodałam bo córka nie lubi/. 
Wyłożyć na upieczony spód, przykryć kawałkami ciasta /ja robię paski/ i piec ok.15 min.  


Pyszną, rumianą szarlotkę podaję na ciepło z bitą śmietaną i lodami.

-śmietanę 30 % ubijam przed podaniem z odrobiną cukru pudru
-świetne są śmietankowe lody Koral  


Do tego kawa z dużą ilością spienionego mleka, posypana cynamonem.
Tym razem szarlotka nie tylko dla mojego domowego łasucha ale przede wszystkim dla córki, która ją /obok tiramisu/ pokochała. 

Smacznego!
Pozdrawiam cieplutko!

Dostałam wyróżnienie od Mags.
Bardzo dziękuję.

Dołączę do zabawy jak tylko czas pozwoli.

20 komentarzy:

  1. Jakie pychotki Basiu, smacznego. :) Dziękuję za przepis. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Basiu,,czuje szostym zmyslem ze masz dzis urodziny..wszystkiego najlepszego Ci zycze i wciaz nieustajacych pomyslow na piekne dekoracje i zestawy ciuszkowe.Zyj nam 100 lat!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ala, były 12-go, dziękuję Ci bardzo, cały tydzień miałam zwariowany i czasu brak, dzisiaj relaks i wydaje mi się, że to sobota. Czekam już na Mikołaja a potem na Święta to coś się zmieni. W ciuszkach zastój, bo nigdzie nie chodzę i mam małe postanowienie, jest więc wszystko to samo na inny sposób, ha!ha! Dzisiaj robię porządki w garderobie, ciekawa jestem co odnajdę...pozdrawiam i miłego weekendu...

      Usuń
  3. Pyszota!Takie coś to ja uwielbiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj chyba na niedzielę będzie:)))wielkiego apetytu mi narobiłaś:)))Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Basiu, szarlotka wygląda przepysznie i to co lubię - jest prosta w wykonaniu!
    Ja również chciałabym Cię wyróżnić i zapraszam do mnie po nominację.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję, jak czas pozwoli dołączę do zabawy...

      Usuń
  6. Nie wiedzialam, ze mozna robic szarlotke na ciescie francuskim! Wspanialy pomysl :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robię, pysznie smakuje i ważne, że prosto i szybko...

      Usuń
  7. Szarlotka wygląda i na pewno smakuje obłędnie, do tego śmietankowe lody!
    Miłego wypoczynku sobotnio-niedzielnego..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, wzajemnie, po takich szaleństwach muszę duuuużo spacerować...ha!ha!

      Usuń
  8. Mniam :) Uwielbiam to ciacho :) a ja piekę dziś kruche ciasto ze smażonymi na masełku jabłuszkami z cynamonem i pyszną kruszonką maślaną (nie lubię kruszonki z margaryny ;)) jak szaleć to szaleć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje ciasto właśnie ze smażonymi jabłuszkami ale nie na maśle, podaj przepis na taką kruszonkę...

      Usuń
  9. Wygląda przepysznie:) Ja też uwielbiam szarlotkę i z chęcią poczęstuję się kawałeczkiem. Pozdrawiam cieplutko. Ania:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniały pomysł na szarlotkę, a wygląda tak apetycznie, że od samego patrzenia zrobiłam się głodna.
    Zapraszam Cię Basiu po wyróżnienie: http://ogrod-cardmaking-pasje.blogspot.com/2012/11/pierwsze-wyroznienie.html

    OdpowiedzUsuń