wtorek, 22 lutego 2011

Podwodny świat kapitana Nemo...

Rafa koralowa Morza Czerwonego.


Nazwa morza wywodzi się od sinic w nim występujących. Chlorofil tych alg zawiera pigment koloru pomarańczowo-czerwonego. Dzięki temu w niektórych porach roku woda posiada miejscami kolor czerwony. Temperatura wody w zimie to 20 stopni C a latem 28. Jest to mocno zasolone morze, w części płónocnej nawet do 40%

Zamieszkuje tu wiele gatunków ryb fantastycznie ubarwionych.


......kózka....


....murena - ma drapieżny wygląd i lepiej podchodzić do niej z wielką ostrożnością..


....skrzydlica - przypomina motyla wodnego...


...graniec koralowy...


...ustniczek cętkowany...


...pięknie i kolorowo...






Pozdrawiam cieplutko!

10 komentarzy:

  1. przecudny basniowy swiat.moze kiedys sobie poplywam na teneryfie w takiej basniowej sceneri

    OdpowiedzUsuń
  2. tak..to ja z wami...tylko jakis fajny kostiumik sobie kupię !! :)
    Podwodny świat jest cudny..a ja zodiakalna Rybka jestem..dzieki za piekna wycieczkę...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale tam pięknie. A murena wygląda całkiem sympatycznie :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Ahhh jak cudownie, a ja wlasnie marze o tropikach i oceanach.. bo mam serdecznie dosyc tej zimy.

    Pomarzyc mozna.. a Ty pomagasz Basienko tymi zdjeciami :)

    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję dziewczynki za komentarze, świat baśniowy i od razu robi mi się cieplej a zimy też mam dość...pozdrawiam cieplutko...

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie sie marzy zimowy krajobraz dla ochlody.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiem Sheba...też tak miałam latem jak temperatura była bardzo wysoka...a tyeraz mi zimno...

    OdpowiedzUsuń
  8. MMMMM TE KOLORY:)ZACHWYCAJĄCE.

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj bajka! Aż trudno uwierzyć, dopoki się tam samemu nie pojedzie i nie zobaczy. Przesliczne!

    OdpowiedzUsuń
  10. Gosia-kolory pozwalają przetrwać zimę
    Kuchareczka-trzeba zobaczyć. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń