poniedziałek, 20 sierpnia 2012

Tarta z jabłkami i dżemem morelowym...

 
Z serii - szybko, prosto i smacznie.
Na pieczenie nie mam zbyt wiele czasu więc interesują mnie tylko proste i szybkie przepisy.

Dzisiaj tarta z jabłkami.
1 op.ciasta francuskiego
wyłożyć do formy na tartę /formę posmarować masłem/
kawałek zostaje, robię z niego na koniec podłużne paski i układam na wierzch 



ciasto nakłuć widelcem

Ok.60-70 g jabłek obrać i pokroić w plasterki, posypać cukrem pudrem w/g uznania i skropić sokiem z cytryny lub limonki.


Jabłka wyłożyć na ciasto tak, żeby plasterki zachodziły na siebie.
 Na wierzch ułożyć paski pozostałego ciasta. 
Wierzch ciasta i boki posmarować jajkiem.
Piec ok.25-35 min./180- 200 st /   


Posmarowaś dżemem morelowym /2-3 łyżki


Smacznego!

23 komentarze:

  1. wyglada wysmienicie! Zapewne jeszcze lepiej smakuje:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam...Mniam... mnie, takiemu "slodkozarlocznemo" potworkowi, to az sie oczy smieja do tego przysmaku. Szybki i lekki do wykonania, czyli taki, jakie w lecie powinny dominowac, zeby calymi godzinami nie stac przy piecu, skoro i na dworze "piekarnik" :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. ...czytasz mi w myślach, niedawno zamarzyła mi się tarta, a ponieważ przepisu nie mam szukałam w I-necie, ale wszystkie jakieś takie "nie takie" były...Twój zaś jest prosty i ciekawy zarazem, wykorzystam na niedzielę :)
    Kreślę pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje, że będzie Ci smakować, ostatnio dodałam jeszcze rabarbar, była pyszna, lekko kwaskowa...

      Usuń
  4. Mniam, super! ja dziś piekę sernik, bo mam nadmiar sera i jajek i szkoda,żeby się zmarnowały,ale na weekend upiekę to twoje ciacho na szybko :) dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będzie smakować, ja tak nie lubie długo stać przy garach to wybieram tylko proste przepisy i zawsze coś się wykombinuje...

      Usuń
  5. Mój mąż by Cię na rękach nosił za to gotowanie... Mi jakoś do kuchni nie po drodze :-) Gotujem bo muszem :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja Ci powiem, że mam to samo, bo muszę, dlatego tak prosto i szybko. Ha!Ha!

      Usuń
  6. Niech ten tak pogodnie rozpoczęty tydzień
    będzie dla Was dobrym tygodniem. Cieplutko pozdrawiam

    super smacznie wygląda mniam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszności przygotowałaś, ja na tym upale znów nie mogę się pozbierać.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Basiu..dzieluje za przepis..uwielbiam jesc ciasta nawet oczami na Twoim blogu..wyglada apetycznie.)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alicjo, ja też i to ostatnio nie tylko wirtualnie ale muszę się pilnować bo będę musiała zmienić zawartość szafy...Ha!Ha!....

      Usuń
  9. Chyba się skuszę....tak na pewno :))

    OdpowiedzUsuń
  10. aha mam jeszcze pytanie dżemem smarowałaś przed czy po upieczeniu? :) dziękuję za odpowiedź
    i ja też nie ciepię stać przy garach , bo muszę ;)Miłej niedzieli!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja posmarowałam po pieczeniu ale zaraz na bardzo gorącą tartę....

      Usuń
  11. ..a jak nie chcę dżemu to jabłka mieszam z miodem i dodaje cynamon, też pysznie,,,,

    OdpowiedzUsuń
  12. Tak zrobiłam, dałam dżem na gorąco tartę :) dziękuję. Pyszna wyszła, niebo w gębie jak to mówią ;) cynamon też uwielbiam i miód :)

    OdpowiedzUsuń