czwartek, 28 czerwca 2012

Kulinarnie ...

Dzisiaj post kulinarny a w roli głównej mufinki.

1/2 kostki masła
1 szklanka mleka
1 jajko
Do rozpuszczonego masła dodać mleko i rozbełtane jajko.
2 szklanki mąki 
3/4 szklanki cukru
cukier waniliowy
2 łyżeczki proszku do pieczenia.
Suche składniki wymieszać w misce i dodać "mokre".
Wymieszać ale nie miksować.
Ja dodałam do masy kawałki czekolady. 
Nakładać masę do foremek do 3/4 wysokości i piec w rozgrzanym piekarniku w temperaturze 200 stopni 15-20 min.Po wystudzeniu polać polewą czekoladową/ gorące rozpuszczone masło+kakao/ .
Gotowe-podano do stołu.
Sezon na truskawki jeszcze trwa.
Szarlotka z ciasta francuskiego z bitą śmietaną
...i bułeczki ze śliwką, najlepsze na ciepło, też z ciasta francuskiego...  
Pogoda się poprawia i nadchodzą upały więc na ochłodę woda z lodem, limonką i miętą.
Pozdrawiam i miłego weekendu Wam życzę!

13 komentarzy:

  1. Smakowitości!Jutro robię mufinki,dzięki za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurcze, a ja nigdy ich jeszcze nie piekłam ...

    OdpowiedzUsuń
  3. Same przysmaki tu widzę aż mi się jeść zachciało. ;)) Basiu przykro mi że tymi zmianami narobiłam takiego kłopotu. :( A spróbuj wejść przez link po moim nicku i zaobserwuj raz jeszcze. Jak zmieniłam nazwę automatycznie zmienił się adres i tamten jakby nie istniał. Gdybyś miała jeszcze problemy napiszę do admina. Buziaki. :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Basiu jesteś wielka - smakołyki wyglądają dużo lepiej niż w niejednej cukierni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, u mnie musi być szybko i łatwo ale smakuje świetnie...

      Usuń
  5. Jakie pyszności u Ciebie Basiu! Mniam!

    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. ale słodki post :)) Muszę i ja coś z truskawką zrobić zanim znikną .Pozdrawiam słonecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Sam przepis wyglada mi na latwy, wiec w weekend tez sie na mufinki skusze, a wogole to dlugo tu siedziec nie bede bo mi na wszytko slinka cieknie i juz mi sie cos slodkiego i to w duzych ilosciach chce.Udanego weekendu Ci zycze >Basiu i jade juz do pracy.)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo łatwy, ja Ala tylko łatwe przepisy bo nie bardzo lubię piec i gotować...

      Usuń
  8. Bardzo u Ciebie dzisiaj pysznie:))Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuje za wszystkie komentarze, nie mniałam czasu na odpisywanie....pozdrawaiam...

    OdpowiedzUsuń