środa, 28 września 2011

Tiramisu, deser dla łasucha....

Włoski deser o smaku kawowym. 
Stawia na nogi i poprawia nastrój. 
Wyśmienity z pyszną kawą. 



Podaje się go bardzo silnie schłodzony, zazwyczaj do kawy espresso.
Tradycyjnie we Włoszech spożywa się tiramisu na drugie śniadanie zwłaszcza w upalne dni.

Tiramisu ze śmietaną.


 ...do serka Mascarpone dodać cukier puder / 50 g ok. 5 łyżek / i wymieszać...


 ...130 g śmietanki 30% ubić i stopniowo dodawać do masy mieszając drewnianą łyżką...


 ...przygotować filiżankę kawy espresso, dodać 50 g /1 i 1/2 kieliszka/ likieru Amatetto lub rumu i wystudzić, biszkopty / 100 g podłużnych biszkoptów / nasączyć kawą...


 ...układać w szklanym, podłużnym naczyniu w dwóch warstwach / warstwa biszkoptów, położyć warstwę kremu, następnie kolejną warstwę biszkoptów i krem / ...


 ...deser posypać kakao, wstawić do lodówki na kilka godzin przed podaniem...
Desrer prosty do zrobienia i bardzo smaczny / kalorii nie liczę /. 
Na spotkanie z przyjaciółką na "babskie pogaduchy". 
Reszta dla "domowego łasucha"...

SMACZNEGO!

15 komentarzy:

  1. Ale pyszności dziś u Ciebie! Aż mam chęć wprosić się na kawkę i kawałek tego pysznego deseru;)

    OdpowiedzUsuń
  2. pieknie to wygląda i juz na słodki weekendowy deser mam pomysł ..:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chociaż nie lubię tiramisu, to Ty Basiu przedstawiłaś ten deser bardzo smakowicie ;) Pozdrowionka zostawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Deser pycha,lubię go robić!

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapach amaretto, kawy, kakao...do tego jesienne słoneczko na balkonie...
    Pozdrawiam i dziękuje za rozkoszną chwilkę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. No nie, a ja się właśnie zaczynam odchudzać a ty mi tu takie pyszności serwujesz.... mniam :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. jadę do Ciebie!!! ;) mniam pychotki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pozwol ze zanim cos napisze to przelkne slinke...czemu Ty Basiu mieszkasz tak daleko..poprosze duzy kawal tiramisu i moja Twoja ulubione kawusie,,i juz jestem cala happy..przepis super i w sobote zrobie sobie tiramisu i zjem cale, dokladnie cale a od poniedzialku zaczynam odchudzanie..dziekuje za wspanialy wpis po moim ostatnim postem i zapomnialabym..masz super banerek na tym blogu..piekny, jesienny..masz Basiu wyczucie i zmysl artystyczny,,pozdrawiam milo :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mniammm. :) Dziękuję za przepis. :) U mnie są dziś zakupy. :) Pozdrawiam słonecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kocham ten deser:))kiedyś namiętnie robiłam go dla moich domowników,ale niestety jest on dość kaloryczny,więc musiałam dać sobie i im spokój:)pozdrawiam cieplutko:))

    OdpowiedzUsuń
  11. Chętnie zrobie ten deser :) Na sam widok zrobiłam sie głodna :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam tiramisu. Muszę wypróbować ten przepis.

    OdpowiedzUsuń