czwartek, 22 grudnia 2011

Przedświątecznie....

Przygotowania do Świąt w pełni. Dzisiaj jeszcze ostatnie zakupy, od jutra przenoszę się do kuchni. Wieczerza Wigilijna będzie u mnie więc jest trochę szykowania. Tradycyjne potrawy, u mnie zupa grzybowa z kaszą zapiekaną z grzybami / stary przepis babci mojego M /, karp, pstrąg i śledziki. Pierogi i kapucha muszę oczywiście być. Ciasta mało tradycyjne bo tylko makowiec / w tym roku postanowiłam zrobić te, które moja rodzinka lubi najbardziej  a więc tiramisu, biszkopt z bitą śmietaną, bułeczki z szarlotką i mufinki z czekoladą /.
A u Was jak przebiegają przygotowania do Świąt?


Zabłysła choinka....





Pozdrawiam cieplutko i nie przemęczajcie się!

13 komentarzy:

  1. oh asiu jakaz mas piekna choinke.ja tez robie tradycyjne ale ma edzie pikl ciasta a ja z corka miesko i dodatki w tym roku dojdzie nowe ciasto-grecka baklava

    OdpowiedzUsuń
  2. ...IDĄ ŚWIĘTA...
    Nie zatraćmy się
    w świątecznej pogoni,
    Gdzie każdy za czymś
    stale goni.

    Wyciszmy serca
    zróbmy w nich
    odrobinę miejsca,
    Dla małego dzieciątka
    co się rodzi
    by troski nam osłodzić.
    W chwili skupienia
    i wyciszenia,
    Pomyślmy też o tych,
    co mają proste
    marzenia.
    O ciepłym domu
    kochającej się rodzinie,
    Gdzie przyjdzie radość
    a smutek minie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniała choinka Basiu. :) Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sliczna choinka:) ja nie umiem doczekac sie potraw przygotowanych przez mame;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Choinka śliczna, potrawy na pewno pyszne :) Do nas jutro przyjadą rodzice i ciocia, przez 7-8 lat z rzędu spędzaliśmy święta zupełnie sami, więc goście, to dla nas najlepszy prezent gwiazdkowy :):):) Ja robię barszczyk z uszkami i krokietami, karpia,kapustka, śledziki, sałatkę jarzynową i sałatkę ryżową z tuńczykiem (to nie tradycyjnie,ale moja córcia ją lubi), moczkę na słodko, piernik, sernik, makowiec, kompot wigilijny i całą masę najróżniejszych ciasteczek cieszyńskich, upiekłam ich jakieś 500-700 sztuk! ;) będziemy jeść do sylwestra, tak jak co roku, a i z przyjaciółmi się podzielę :) WESOŁYCH I RADOSNYCH ŚWIĄT :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Basiu, prześliczna choinka. Pięknie błyszczy i daje tyle ciepła. Życzę Ci miłych, spokojnych i pięknych duchowo Świąt. Pozdrawiam cieplutko. Ania:)

    OdpowiedzUsuń
  7. To POPO to ja, tylko nie zauważyłam, że Janek jest zalogowany i wysłałam z jego konta komentarz. Jeszcze raz moc uścisków. Ania:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pogodnych, radosnych Świąt w gronie najbliższych, oraz szczęśliwego Nowego Roku.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystkiego co najlepsze na Swieta i Nowy Rok od kolezanki z Podlasia...Pozdrawiam serdecznie tak w biegu , czasu za mało :(( !

    OdpowiedzUsuń
  10. I tobie wesołych świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Spokoju ,zdrowia, miłości i wiele uśmiechu !
    Wesołych Świąt !

    OdpowiedzUsuń
  12. Basiu, dla Ciebie i Twoich najblizszych zycze wesolych Swiat.)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wesołych Świąt również życzę

    Dorota

    OdpowiedzUsuń