środa, 5 października 2011

Kasztany...

Jak jesień to i kasztany. 


 Skąd wcięły się drzewa rodzące te cuda  u nas w Polsce?


Przywędrowały z ciepłego półwyspu Bałkańskiego ok. XVII w. i zagościły na dobre.


Kto z nas nie bawił się kasztanami w dzieciństwie? Chyba każdy. 

  
Zagościły  również w moim domu. Nie mam ich jednak zbyt dużo bo w nadmiarze szkodzą. Jeden kasztan w łóżku i w torebce, parę w domu na pewno jednak nie zaszkodzi. Wszystko z umiarem.


Bioenergoterapeuci twierdzą, że kasztany mają różne pozytywne właściwości, motywują do działania, uspakajają, łagodzą strach.
Mają też właściwości kosmetyczne. 
Wyciąg z kasztanów znajdziemy w kosmetykach i kremach do pielęgnacji cery lub jako składnik szamponów i odżywek do włosów.
 ...i jak tu nie kochać kasztanów?...

Niesamowity jest również początek jesieni.
Tak wyglądało wczoraj niebo / ani jednej chmurki, te linie to ślady po samolotach/.



Wieczorem piłam kawkę na balkonie, tak było ciepło / wprawdzie już w plecie ale jednak/.


Pozdrawiam . Miłego dnia!

24 komentarze:

  1. Bardzo ladne zdjecia (jak zwykle). Ja rowniez uwielbiam kasztany (rowniez te jadalne).
    A kawa wieczorem nie szkodzi czasem panience? Moze by tak lzejsza herbatke owocowa lub ziolowa? ;-)
    sciskam
    B.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuje Basieńko za komentarz, kawa nie szkodzi / o 19 jeszcze pije / ciśnienie niskie więc....pozdrawiam ....

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne fotki!Też lubię kasztany po jednym w kieszeni i w torebce!Pozdrawiam słonecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie u Ciebie! :) Pozdrawiam serdecznie. :) Teraz moja wnusia robi ludziki z kasztanów. Ma też wpływ na żylaki. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tzn, chyba źle okresliłam. Ma wpływ antyzakrzepowy. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak na razie mamy bardzo ladna jesien i mam nadzieje ze taka bedzie juz do konca:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja nie mialam kasztanow w rekach dobrych pare lat... a szkoda, sa piekne. Pamietam jak bylam mala dziewczynka, obowiazkowo kazdej jesieni tworzylam rozne ludki.. mile te wspomnienia :)

    Pozdrowka !

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja też z każdego spaceru przynoszę dwa,trzy kasztany:))Lubię ich dotykać,są takie aksamitne:)))

    OdpowiedzUsuń
  9. My z dziećmi też uwielbiamy kasztany, noszę w kieszeniach, w torebce, dzieci robią ludki...
    Przepiękne zdjęcie w nagłówku.

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczne zdjęcia!!! mamy całe pudło kasztanów, bo kasztanowiec rośnie w naszym ogrodzie :) bardzo lubię je zbierać, więc faktycznie coś w nich jest. Moja mama zawsze mi mówi, że trzeba nosić kasztany w torebce ze względu an ich dobrą energię właśnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne jesienne klimaty u Ciebie;-)
    Też lubię kasztany. Zbieram je odkąd pamiętam, znoszę do domu i układam gdzie się da.
    I wierzę w ich magiczną moc;-)
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  12. piękne widoki,i ciekawy blog pozdrawiam milutko
    jak mogę i pozwoli mi będę odwiedzała często blog mój blog zapraszam:
    http://agatucha123-agatuszka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuje za komentarze, dzisiaj pododa deszczowa, chyba koniec pięknej jesieni, a szkoda.
    agatucha123-bardzo proszę, odwiedzaj,ja też będę do Ciebie zadlądać.

    OdpowiedzUsuń
  14. Pięknie piszesz o kasztanach,najlepiej się prezentują pośród białych dekoracji.Większość ludzi dorosłych i dzieci lubi zbierać kasztany, ja też,chyba coś w sobie mają Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. pogoda dziś deszczowa,zimna,wietrzna u mnie w Szczecinie

    OdpowiedzUsuń
  16. Renia- mają coś w sobie, ja zawsze zbieram.
    agatucha123-dzisiaj lepiej, wczoraj deszczowo, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  17. ...to już jesień jak nic, kasztany kojarzą nam się z maturami i jesienią a wiesz ze właśnie jesienią zakwitły.
    http://renjar.bloog.pl/id,330418295,title,88-Niech-no-tylko-zakwitna,index.html
    Pozdrawiamy.

    OdpowiedzUsuń
  18. Dzisiaj NIEDZIELA
    więc Twe serce rozweselam;
    Uśmiech jest moim
    PRZYJACIELEM
    Chętnie z nim z Tobą podzielę
    Złap go za rączkę ,utul mocniutko
    i już na serduszku jest Ci cieplutko..
    Pięknej niedzieli życzy AGATA:))

    OdpowiedzUsuń
  19. :)) Jesien sprawiła nam niespodziankę - było pieknie i słonecznie. Kasztany to symbol naszej polskiej ..Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Agata Gogacz
    Witam.Radość ukryta jest pod powłoką zwykłego, szarego dnia...
    I to jedynie od Ciebie zależy czy ją znajdziesz czy nie...
    Otwórz szeroko oczy,a dostrzeżesz to,
    co wniesie radość do Twojego życia...
    Pozdrawiam milusio.......Miłego Poniedziałku :-)))

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam we wtorek, niech Ci dopisuje dobry humorek, a wszystkie smuteczki schowaj w worek tak by zastał Cię miły wieczorek a w nocy by nie straszył Cię potworek Życzę pięknego dnia słoneczka na niebie radości w serduszku wspaniałego humorku na cały dzień cieplutko pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Rzeki szumem
    Lasu echem
    Moc pozdrowień
    wraz z uśmiechem przesyła AGATA

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękne zdjęcia...i jak tu nie kochać jesieni?

    Pozdrawiam ze słonecznego (dziś) zakątka kraju:)

    OdpowiedzUsuń